Chocolicious

Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Äntligen helg...

Av Malin - 26 februari 2016 20:30

Så var fredagen här och sista arbetsdagen denna veckan. Jobbade till 16 och åkte direkt till stallet där jag skyndade mig att mocka och lägga in mat och vatten till båda killarnan. Sen började Boel med insläppet så då hämtade jag in Dino som fick komma in i boxen och äta mellis. Nero fick stanna på stallgången då ett dressyrpass väntade även idag.


Idag jobbade vi vidare på gårdagens tema, men lite mer lösgörande och uppmjukande idag, då han säkerligen hade lite mjölksyra efter igår, och vi ska träna för Pelle imorgon.

Flyttade honom i både skritt och trav, gjorde ett par övergångar och ryggningar. I galoppen jobbade jag på samma sätt, och la även in lite enkla byten på volten, dvs galopperar i rättvänd galopp, skrittövergång på medellinjen och sen ny fattning och in på den andra volten. Kortare pass idag där jag joggade av ordentligt nör vi var klara.


Tillbaka i stallet fick Nero komma in i boxen och äta mellis, och jag ägnade mig åt att rykta Dino och göra klart i stallet.


Hemma hade sambon fixat fredagsmys med Tacos, och vi avnjöt en skön kväll framför brasan...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards