Chocolicious

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Malin - 27 februari 2016 17:45

Äntligen träningsdax igen. Så himla taggad, ffa efter förra gångens urballade träning.


Idag hade jag ganska tidig ridtid och var på plats i stallet vid 8.45 När jag ska koppla på släpet så har låset frusit på släpet, hämtade varmt vatten för att tina upp det, å när jag ska låsa upp så går helt sonika nyckeln av. Ingen panik, det här löser vi. Försöker väcka Björn, Annas sambo som är hemma, men han sover djupt. Så jag lyckas leta fram en bultsax ur deras garage. Sambon, som kommer för att följa med knipsar sönder låset och vi kan slutligen koppla på transporten. In med Nero och iväg.


Väl på plats snabbade vi på med utrustningen och skrittade in i ridhuset. Nero kändes fin när jag värmde honom, och idag hade sambon med sig kameran, så vi fick lite bilder från träningen.


Träningen idag gick väldigt bra. Vi fick mycket beröm av Pelle för att Nero blivit mycket starkare och bärigare i sin galopp. Tretakten är mycket tydligare och han ger ett maffigare intryck. Skolorna är väl befästa och Nero är väldigt smidig och har lätt för sig just där. Idag jobbade vi med just skolorna i både trav och galopp, vi jobbade med de enkla bytena och lite övergångar mellan samlad och mellantrav, samt samlad och mellan/ökad galopp.


Så här kommer lite bilder...


         

                                                                                        

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards