Chocolicious

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Malin - 8 mars 2016 21:32

Jobbade dagpass idag och således stallet på eftermiddagen. Så skönt att det är ljust längre på eftermiddagarna nu, får då hinner jag mocka och fixa stallet innan jag rider. Å det är så himla skönt att göra färdigt inne, så man kan rida och sen bara ställa in hästarna.


Så efter att ha mockat, fyllt på vatten, lagt in hö och kraft samt ställt fram höpåsar och mathinkar så hämtade jag in Nero.

Borstade på linande ben innan vi tog på oss övrig utrustning. Ut till ridbanan för ett dressyrpass i snöunderlaget.

Idag låg fokus på rundningen som är svår att få till ute i naturen, så idag red jag mycket på stora mittvolten med fokus på att verkligen runda upp honom runt inner respektive ytterskänkel. Red samtliga skolor i både skritt, trav och galopp idag. Nero lossnade fint över ryggen och när vi började jobba med den enkla bytena så gjorde han det väldigt bra. Bästa vi haft på banan, å dessutom i tung snö. Red på stora mittvolten och fattade ömsom rättvänd och omsom förvänd galopp på böjt spår. Nyttig ävning!


Avslutade med att prova att rida in på diagonalen i vänster galopp och bad honom byte, å han gör det min stjärna! Bjuder på ett jättefint byte och jag provade ett par gånger med fint resultat. Massor med beröm och sen travade och skrittade vi av!


Finaste killen min....

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards