Chocolicious

Alla inlägg den 12 april 2016

Av Malin - 12 april 2016 22:33

Så skönt med värme och solsken. Även idag blev en lång dag i stallet för min del. Var på plats vid 11-tiden och började dagen med dressyrpass på ridbanan tillsammans med Nero. Fortsatte gårdagens arbete med att skritta fram och lossa med öppna, förvänd sluta, sluta och skänkelvikningar i både skritt och trav. Nero blev otroligt fin av detta arbetet och bjöd på en fin och luftig trav. Red lite vägar ur La:1 och även här fick jag en god känsla. I galoppen red jag även där lite delar upp programmet och lite ökningar med upptag. Fin kille!

Avslutade med att rida igenom programmet och fick även här en god känsla. Skrittade av en nöjd Nero. 


 


Näst var Dino på tur och idag stod uteritt tillsammans med Anna och Jacke på planeringen. Vi valde idag att rida ut på vägen med riktning till vägen runt skolan. Duktiga Dino passerade en vägbom och skrittade fint över bron vid forsen. Uppe på krönet red vi åt höger på en lagom lång slinga. Hade ramlat en stor gran över vägen som vi fick kliva över. Dino skrittade, travade och galopperade med god bjudning och skötte sig otroligt bra!


På hemvägen travade vi lite i förväg och även då skötte han sig så fint. Dino blev riktigt svettig i värmen, hoppas all vinterpäls släpper snart nu.

 


När båda killarna blivit motionerade ägnade jag mig åt stallgöra och kunde slutligen åka hemåt. 

Väl hemma njöt jag av solens strålar på trappen medan katterna spatserade omkring. När sambon kom hem blev det en promenad, så skönt!


Fick ett sms av Jessica ikväll att Nero hade skadat sig i hagen...suck!

 

Hoppas att det läker utan infektion med tanke på helgens tävling!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards