Chocolicious

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Malin - 20 maj 2016 20:20

Vad äter svenska folket till middag på fredagar?

Jo TACOS   

Å så även vi denna fredagskväll, tycker det är väldigt gott, och ganska så trevligt att plocka lite som man själv tycker. Även Bagheera gillar denna mat...ffa nachochipsen   

 


Idag fick båda hästarna som planerat vila. Dino pga att han kändes lite trött igår, och Nero vilar inför tävling på söndag.

Så stallet var snabbt avklarat, vilket kändes ganska så skönt när regnet vräkte ner. Hade insläpp av samtliga hästar och fixade mockning, mat och vatten till mina egna. Ryktade båda killarna innan de fick ägna sig åt sitt mellis.


Väntar med spänning på ett paket från England.

Mina bästaste slit och släng ridstövlar som jag brukar ha under stora delar av året när det inte är kladdigt ute, för då har jag min underbara graningestövlar. Men annars när jag rider ut med mina hästar, eller på vintern när jag rider dressyr och vill kunna få in extra varma strumpor i så har jag haft ett par Mountain Horse stövlar. Modellen hette High Rider II och har  slutat tillverkas. Å mina gick sönder i höstas, vilket gjorde mig så ledsen. Men nu råkade jag hitta dem till utförsäljning via en engelsk hästbutik på nätet. Å eftersom jag har små fötter så fanns de i storlek 36 som jag har. Så nu har jag beställt ett par och väntar spänt på att de ska komma.


 


Dessa ska jag vårda ömt så de förhoppningsvis håller länge. Mina förra köpte jag för snart 10 år sedan och har använt flitigt sedan dess. Så det har ju varit bra hållbarhet på dem trots allt. Ja menar det är u inte många skor/stövlar som överlever i 10 års tid, särskilt inte i den hårda miljön som ett stall bjuder på.


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards