Chocolicious

Alla inlägg den 27 maj 2016

Av Malin - 27 maj 2016 20:45

Jahopp...idag var jag ledig från jobbet, men fullbokad från andra håll.

Började dagen i stallet där jag red Nero. Pga dåligt väder och dyngsur ridbana så fick det bli en uteritt även idag Regnkläder på och ländtäcke på Nero. Vi fick en hyffsad tur där det höll upp merparten av tiden, men på slutet som kom regnet strilandes ner trots allt.

Körde ett pass med mycket mjölksyreträning med många upprepningar och ffa med fokus på enkla byten. Här blir Nero så fin när han är ordentligt loss och med på noterna. Red även mycket tempoväxlingar i både trav och galopp. Så även om regnet var trist, så tänkte jag inte så mycket på det under själva ridturen.


När Nero var utsläppt i hagen så fixade jag stallet och mockade och ställde fram mat till mina killar.

Styrde sedan bilen och transporten hem till pappa för att fylla på med hö. Slitigt värre, men skönt när det är klart!

 


När höet var klart kudne jag slutligen åka hemåt för dusch och lunch.

Sen väntade en tur till Örebro tillsammans med sambon. Skulle shoppa sista detaljerna inför bröllopet som vi är bjudna på i helgen. Så en trevlig eftermiddag i Örebro där jag hittade lite av varje.

På hemvägen tog vi svängen förbi ICA Maxi för veckohandling och landade slutligen in för fredagsmys med Tacos.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards