Chocolicious

Alla inlägg den 21 juni 2016

Av Malin - 21 juni 2016 21:15

...stallet på morgonen idag eftersom jag jobbar ikväll. Å när jag kommer dit så är Dinopluttisen lite trött och ligger och vilar i boxen. Min pluttnos..!

 

Idag skulle båda killarna ridas och idag fick Nero vara först ut.

Regnet var tyvärr på frammarsch, så det var bara att klä på sig ordentligt. Regnkläder på och sen tog vi en tur runt skolan. Pga regnet så körde vi hacket idag, och Nero var bara tvungen att testa om samma regler gällde som annars. Blir så trött på honom ibland, att han aldrig kan ge sig. Så det som skulle ha blivit ett lugnt pass runt skolan blev istället ett riktigt grispass där Nero fick gå i samlad galopp mestadels av tiden, tills han gav med sig och förstod vad som gällde. Det var en ganska så trött herre som fick komma ut i hagen sen.


Dino och jag red den vanliga rundan i skogen, och lika trött som jag blev på Nero, raka motsatsen så blev jag så lycklig över min lilla kille. Idag stod det nämligen en bil parkerad på skogsvägen där vi rider. Å det är ganska så trångt, vilket inte gav så mycket utrymme att passera på. Dino funderade lite och kikade på bilen, men jag klappade bara på honom och bad honom att gå framåt. Lite otäckt var det, så han klev ner i diket och gick sedan lugnt ner. Duktig kille, beröm och godis.

Vi red våran runda med trav och galopparbete och kom sedan samma väg tillbaka. Bilen stod kvar, och denna gång gick Dino raka vägen förbi bilen utan att blinka. Ännu mera godis och massor med beröm. Han är helt underbar den hästen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards