Chocolicious

Alla inlägg den 10 juli 2016

Av Malin - 10 juli 2016 22:00

Så var vi äntligen färdiga med att ha lastat in alla höbalarna på skulle och jag åkte till stallet fram mot kvällen.

Mockade och fixade med maten innan jag hämtade in Nero för en agom uteritt runt skolan. Idag var vi dock inte helt överens och det krävdes en del diskussioner innan han var med på noterna kring hur vi skulle jobba. Avslutade dock på ett bra sätt.


När Nero var återbördad till hagen tog jag med mig Dino in som skulle få åka på utflykt idag. Han har ju blivit lastade flera ggr, men har inte åkt iväg med honom. Så idag gjorde vi slag i saken, och kombinerade vår lilla resa med att även prova på att rida i ridhus.


Å Dino är verkligen en stjärna utan dess like. Helt makalös den killen!


Har inte lastat honom på ett halvår iallafall, men han går rakt in i transporten utan att tveka. Står snällt under resan till ridhuset och väl på plats går han snällt ur, står uppbunden utanför transporten medan jag gör iordning honom och sen går vi in i ridhuset. Leder honom ett par varv så han får kika på sargen och vänja sig, sen hoppar jag upp och rider ett lätt pass precis som vanligt.

Efter avslutat pass så står han snällt uppbunden medan jag plocka av grejerne, går rakt in i transporten och åker snäll hem. Väl hemma lastar jag enkelt ut honom själv och han får komma in i bpxen för kvällsmat.


Sambon var med som stöd, men agerade fotograf istället då det inte fanns något behov av honom för hjälp med Dino. Han skötte sig utmärkt, och för att vara första gången är jag djupt imponerad!


Lite bilder...

       

 

                                    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards