Chocolicious

Alla inlägg den 14 juli 2016

Av Malin - 14 juli 2016 23:22

Så var vår tredje start i MsvC avklarad och jag är lika besviken idag som de två tidigare starterna.

Blir tokig på Nero, han är verkligen ett pain in the ass när han lägger den sidan till.

Han gick ju riktigt bra igår, och kändes fin på framridningen idag med. Men så snart vi kommer in på banan så är det som att han vet att jag inte kan korrigera honom och han tar då tillfället i akt att spela Allan och smita undan från jobb. Har aldrig varit med om en häst som är så utstuderad som han är.

Så även idag gick han från att vara mjuk och fin på framridningen till att bete sig som skit inne på banan. Han gör saker som han aldrig annars gör och utnyttjar situationen till fullo. Blir så trött att jag känner för att lägga tävlandet på hyllan och invänta att min lilla kille blir stor nog för tävling. Han är en helt annan typ än Nero och inte riktigt så hård och knäpp i huvudet som Nero är.

En annan sida av mig får jävlar anamma att jag ska minsann visa Nero vem som bestämmer och tvinga honom att skärpa till sig genom att tävla till tusen så han inte orkar tjaffsa längre utan inser att det är samma arbete som gäller där som hemma.


Har haft flertalet tränare som stått och tittat på framridningen och konstaterat att Nero går så jäkla bra, för att 10 minuter senare skaka sina huvuden åt hur han beter sig inne på banan.


Idag red vi på 56%.


Sambon var iallafall med och fotograferade och fick några fina kort, ffa från framridningen där han gick bra.


                                         

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards