Chocolicious

Alla inlägg under juli 2016

Av Malin - 23 juli 2016 22:15

Ja vi tog verkligen med oss värmen från Milano hem, för nu är det så hett här hemma.

Hade morgonfodring och utsläpp i stallet idag och var således på plats vid 07.30

Nero och jag red ut runt skolan idag och Nero fick köra ett ordentligt utepass i dressyr idag...

Det märks att han har vilat ett par dagar för han var lite tjaffsig, så vi fick ta ett par diskussioner innan jag var nöjd!

Dino fick en ordentlig rykt och verkade ganska så nöjd.

Resten av dagen har spenderats med en god bok i solen....lagom jobbigt!

Av Malin - 22 juli 2016 22:15

Å gissa vem som var glad att se sin mamma igen...

Suck, är så trött och sliten idag.

Vi landade kl 02.00 och hade sedan flera timmars bilresa hem. Landade in i sängen vid 5-tiden imorse och sov ett par timmar innan jag fick kämpa mig upp och försöka få lite i magen.

Hade skönt nog stallet på kvällen och kunde därför slappa hela dagen lång...

Verkar ha varit bra här hemma med båda min pållisar.

Nero och jag red ut en sväng i skogen och njöt av att röra på oss, avslutade med att ta in samtliga hästar för natten innan jag fick åka hem till sängen...

Av Malin - 21 juli 2016 23:30

Idag hade vi dagen i Milano innan flyget hem ikväll.

Vi hade inplanerad lunch på Michelainrestaurangen Alice och tog oss en promenad dit...

Efter avslutade måltid hittade vi in på underbara foodmarket Eatly...

Anlände till flygplatsen vid 17-tiden bara för att inse att vårat flyg var försenat från 20.50 till kl 23.....yippie!

Så det var bara att driva runt på flygplatsen, och nu sitter vi och väntar på att få åka hem....såå trött!

Av Malin - 20 juli 2016 22:00

Idag gick vi upp tidigt och tog tåget från Milano till Como för att spendera dagen runt Comosjön.

Vi hoppade på en förja som tog oss på en två timmars färd på Comosjön i strålande solsken...

Vi gick i land vid Bellagio och åt lunch och glass under ett par timmars tid innan vi tog samma båtfärd tillbaka...

Gjorde ett snabbt ombyte på båten och sen åt vi en god middag i Como innan vi återvände med tåget till Milano...

Av Malin - 19 juli 2016 23:00

Vaknade upp utsövda imorse och begav oss ner till frukosten...

Fanns massor med gott att välja på, bla yoghurt, müsli, färskt frukt, flera sorters bröd och gott pålägg. Mätta i magen begav vi oss ut på stan..

Åt en hel del gelato...

Å fantastiskt god pizza...

Tittade runt i diverse spännande affärer och jag shoppade  två klänningar och en bikini...

På eftermiddagen så svalkade vi fötter och ben i fontänen...underbart...!

Innan vi åt en helt makalöst god pizza på PIZ!

Efter en lång och väldigt varm dag ramlade vi i säng...imorgon COMOSJÖN!

Av Malin - 18 juli 2016 21:45

Så var vi äntligen iväg då.

Började morgonen med ett besök i stallet där jag mockade boxarna, pussade på mina killar och ställde iordning mat till dem för hela vårt bortavistelse...

När jag kom till stallet så mötte jaf Anna som höll på att släppa ut hästarna, min coola killar cyklar till hagen

Strax efter lunch rullade vi mot Skavsta med destination Bergamo flygplats och sen vidare in till Milano...

Hade med mig bok att läsa under flygresan som tog dryga 2 timmar, lite lagom!

Åkte buss från flygplatsen till Milano och sedan Metron vidare till hotellet. Checkade in i våran svit som var stor och väldigt trevligt inredd..

Nu väntar sängen efter en lång dag....imorgon gör vi Milano!

Av Malin - 17 juli 2016 23:05

Så var det söndag och jag inledde dagen med frukost på sängen...

Serverad på silverfat 😀

Stallet på förmiddagen idag och båda killarna skulle ridas. Körde uteritt med båda två. Red hela vildsvinsturen med Nero och halva med Dino. Båda killarna skötte sig fint idag och vi njöt av fint väder och härlig natur.

Båda killarna gick ju på semester efter dagens ridturer. Dino i 3-4 veckor och Nero i 4 dagar.

Resten av dagen har spenderats hemma med katterna och familjen på middag. Imorgon bär det av mot Milano och mamma och pappa ska vara hos katterna.

Så nu säger jag godnatt för ikväll!

Av Malin - 16 juli 2016 23:09

...än vad vi är vana vid är dagens bild tagen!

Skitväder har dominerat denna lördag och jag tog en skön sovmorgon och njöt av en lugn förmiddag hemma. Gjorde ytterligare lite gelato idag och kom fram till ett riktigt toppenrecept på kaffeglass. Helt magiskt god!

Med all denna glass så gäller det att göra av med lite kalorier också.

Stallet på eftermiddagen och först ut idag var Dino. Vi körde ett dressyrpass på ridbanan i regnet och Dino skötte sig med bravur. Han är så himla duktig och stabil i allt vi gör. Idag så skrittade, travade och galopperade vi i vanlig ordning men la till en helt ny detalj med att göra en 20m volt direkt från spåret mitt på ridbanan. Dino gjorde det med bravur i både trav och galopp, så himla duktig. Massor med beröm innan han fick återvända ut i hagen med regntäcket på.

Imorgon är sista träningsdagen för Dino innan han ska ha sommarvila.

Nero näst på tur för ett pass i regnet. Vi körde ytterligare ett dressyrpass idag och yisses vad gårdagens pass hade lossat på skruvarna. Idag var det en helt annan häst som från start dansade fram genom öppnorna och bjöd fram med en härlig inställning. Red ett kortare pass där vi kände igenom både skritten, traven och galoppen, samtliga skolor och rättvänd samt förvänd galopp. Gjorde ett par enkla byten innan vi skrittade av för idag. Återstår ett pass imorgon innan även Nero ska ha minisemester i 4 dagar. Välbehövligt även för honom!