Chocolicious

Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Malin - 14 augusti 2016 23:00

Lång dag med många happenings!

Började med sovmorgon hemma och njöt av en frukost tillsammans med mina björnar. Tog sedan med mig pappa och åkte och hämtade mina begagnade boxar som jag köpt. Så nu känns det som vi är ett stort steg närmare eget stall faktiskt. Även om vi inte påbörjat byggandet, så har vi merparten av materialet klart!


Blev bjuden på lunch hemma hos mamma och pappa och åkte sedan vidare till stallet. Uteritt med Nero, red runt skolan idag och han kändes fin. Lite hårt i backen, så det slet en del på den oskodda hoven, dock är han inte ömfotad alls, och det glädjer mig att han blivit så mycket bättre!


På kvällen åkte vi till mamma och pappa på kräftskiva. Jag är inte så förtjust i kräftor, men det bjöds även på goda pajer och gott bröd, så det gick ingen nöd på mig!


 

Sambon åt desto fler   


När vi ätit klart blev det ganska tidig hemresa eftersom jag hade insläpp av hästarna på kvällen. Var på plats vid 21.30 för att släppa in. Gick bra ända tills jag skulle hämta in Zoe från hagen. Lyckades komma emot elstängslet med ryggen och fick mig den värsta stöten jag nånsin fått. Ja menar stötar har jag fått många tidigare, och ja det känns men så mycket mer är det inte. Denna var som en jävla kospark. Jag såg stjärnor framför ögonen, benen vek sig och det gjorde så fruktansvärt ont. Spärrade ända upp i käken på mig och jag kunde knappt röra mig först.


Sjuksköterska som jag är så kände jag på pulsen, och den slog stadigt om än snabbt och lugnade ner sig efterhand.

Så när hästarna var inne åkte jag hemåt på skakiga ben och en erfarenhet rikare. Tror nog det var lite mer ström än vad det ska vara i det staketet!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards