Chocolicious

Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Malin - 25 augusti 2016 19:10

Idag tog Dino ett stort steg in i vuxenvärlden!


Vi hade hovis på besök idag och båda killarna fick nu skor på fötterna.

Dino skötte sig så himlans bra och var så duktig. Han fick lite mutning med slickburken men därmed blev det även en väldigt positiv upplevelse. Inte en min när Daniel spikade i hovarna och vred och vände på honom. Så nu är min lillkille definitivt på väg in i vuxenvärlden!


Så snygg om tassarna...

 

Lite skillnad på storlek dock, Nero har tvåor på sina tassar och Dino nollor...men han växer nog till sig lite lilleman...


Å nu blir det boots runt om i hagen närmaste tiden, så Dino lär sig vad han har på fötterna och att vi undviker både fula balltramp men även förhoppningsvis inga tappskor för att han trampar sig själv!

Snyggaste blåa bootsen, så jag lätt hittar dom ifall han råkar tappa någon...

 

Imorgon börjar jag sätta igång Dino igen, planen är att longera honom en sväng så får vi se...


När båda killarna var skodda så var det dags att rida Nero. Idag blev det ett dressyrpass längs vägen med mycket fokus på rakriktning. Red mycket övergångar, halvhalter och tempoväxlingar i samtliga gångarter och det tog en stund innan jag fick till rätt känsla i de enkla bytena, jag vet att Nero kan men ibland sitter det väldigt långt inne.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards