Chocolicious

Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av Malin - 26 augusti 2016 17:46

Jahopp, då var det slut på Dinos viloperiod för den här gången och således är jag äntligen tillbaka med båda hästarna igång igen! Visserligen började vi det lilla lugna för hans del och longerade på banan idag. Måste ju testa oss fram med de nya dojjorna på plats.

Å vilken skillnad jag såg redan idag, han tryckte ifrån på ett helt annat sätt i både trav och galopp, så det var nog välbehövligt med skor för hans del.

Vi longerade i båda varven i totalt 15 minuter, en lagom uppstart där vi vänjer in oss på bett igen och ffa testar hur det fungerar med skor på tassarna!

Dino skötte sig med bravur och rullade på som en rutinerad i samtliga gångarter. Han är så himla bäst att jag får gåshud över kroppen när jag ser honom. Idag tog i även steget från remonttränset, som Nero för närvarande är i behov av, och Dino fick istället ta Neros snygga tävlingsträns, som Nero ändå inte trivs i längre. Efter lite ändringar, då Dino är större än Nero om huvudet så satt det som ett smäck och han verkade väldigt nöjd!

 

När Dino var redo att åter komma ut i hagen så bytte jag in Nero och idag körde vi ett dressyrpass på ridbanan. Å han var sååå fin idag. Som smör i kroppen, kontakten med munnen var endast fjäderlätt och jag styrde honom helt för sätet. En underbar känska där vi rullade på i samtliga gångarter, genom öppna, skänkelvikningar, sluta och red tempoväxlingar mellan samlad trav mot passage, för att rulla på framåt i mellantrav. I galoppen samlade jag och tryckte på framåt, gjorde superfina enkla byten och bara njöt av min fina kille!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards