Chocolicious

Alla inlägg den 27 augusti 2016

Av Malin - 27 augusti 2016 22:30

Stallet på kvällen idag efter jobb och lite mys hemma. Hade nämligen insläpp på min lott idag och vill ogärna åka fram och tillbaka. Mockade och fixade med maten till mina killar. Hämtade in Nero som idag hade uteritt på sin agenda. En tur genom grusgroparna fick det bli idag och Nero kändes pigg och glad. Vi skuttade över hindrena, klättrade i grustaget och rullade på i en frisk galopp längs skogsvägarna.


 


När Nero var tillbaka i stallet fick han komma in i boxen och snaska på lite hö medan jag tog min an Dino.

Även idag blev det longering på ridbanan. Han sköter sig med bravur den killen. Så totalt okomplicerad som man kan bli. Han skrittar, travar och  galopperar på kommande, gör övergångarna helt korrekt på kommandot och är bara så fokuserad och duktig på allt jag ber honom om. Imorgon blir det vilodag för Dino, sen ska jag longera med sadel på måndag och tänkte hoppa upp och börja rida på tisdag igen.


Snyggaste killen, börjar bli en riktig hunk nu, dock lite rund om magen för närvarande...

   


Avslutade med att släppa in samtliga hästar för kvällen och sen väntade mysmiddag med sambon. Grillat älgkött med färsk- och sötpotatis i ugn och chilibea till. Avslutade med äppelpaj och vaniljglass...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards