Chocolicious

Alla inlägg den 30 augusti 2016

Av Malin - 30 augusti 2016 22:30

Så skönt med sovmorgon imorse och kunna njuta av att ligga kvar en stund i sängen och gosa med björnarna. Åt frukost och släppte ut killarna en stund under tiden. Åkte sedan till stan för att inhandla mat åt min killar innan jag rullade vidare till stallet.


Idag såg jag till att verkligen vara effektiv med tiden och mockade och bytte vatten till mina killar. Gjorde höpåsar och mathinkar för 10 dagar framåt innan det var dags för ridning.


Dino först ut och idag skippade vi helt enkelt longeringen och sadlade istället. Dino är så snäll och okoplicerad att det känns lite onödigt att springa runt i linan i hur många dagar som helst. Tog med mig killen ut på ridbanan och hoppade upp. Han sköter sig med den äran och står så snällt still medan jag kliver på.

Skrittade fram runt banan och gjorde ett par halter. Travade ett par varv på spåret och på vardera volten innan vi skrittade av igen. En perfekt start! Å det är sån himla skillnad på att rida Nero och Dino. Känslan på Dino är liksom WOW så snart man börjar trava. Det känns dessutom väldigt stor skillnad nu när han fått skor på fötterna, ett korrekt beslut känner jag!

 

Mattes snygging..!


Nero näst på tur och även vi körde ett dressyrpass på banan. Har ju planerad tävling på söndag, så nu ligger fokus där!

Å idag bjöd han på ett väldigt fint jobb. Han kändes så mjuk och fin i formen idag, tog i och jobbade verkligen med hela kroppen. Red igenom skolorna och jobbade med de enkla bytena även idag. Mycket bättre!

Så det fick bli ett kortare pass eftersom jag kände mig helt nöjd med honom, härlig känsla!


På eftermiddagen åkte jag till en arbetskamrat som hade mer äpplen än vad hon behövde. Plockade en hel korg full, så nu har mina pållar äpplen för en tid framöver, stort TACK!


 


Ägnade kvällen åt att baka med äpplen i fokus. Blev både äppelpaj och äppelkaka, och dessutom passade vi på att frysa in en del äpplen i klyftor. Så gott att kunna baka äppelpaj även i vinter!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards