Chocolicious

Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av Malin - 31 augusti 2016 14:00

Även idag var det stallet på morgonen och båda mina killar skulle motioneras. Dino fick första passet och även idag red vi på ridbanan. Han bjöd på ett väldigt trevligt pass även idag och idag provade vi även på att galoppa lite.

Han är så stor och hade fortfarande lite jobbigt med att hålla ihop hela sin stora kropp, men han är så himla smidig och har så lätt för sig att det går över förväntan hela tiden. Man tänker sig att en så pass stor häst skulle ha det lite jobbigt ffa med galoppen eftersom det krävs en del att fatta galopp och orka galoppera på ridbanan. Men han fattar galopp för skänkeln och rullar på i form runt banan. Goosebumps!


Nero näst ut och äben han bjöd idag på ett väldigt fint pass. Känns ju lite lovande inför tävling på söndag, men jag vågar knappt hoppas efter allt trassel. Idag var han iallafall väl framme för skänkeln och gjorde allt med lätthet. Red mycket linjer och detaljer ur LA:3 och MsvC1 som vi ska rida på söndag. De programmen påminner om varandra och innehåller mycket liknande övningar.

Idag fokuserade vi på galoppen och red linjerna med den förvända galoppen och uppridningen. Inte heller idag behövde vi hålla på särskilt länge eftersom han kändes fin och gjorde rätt från scratch. Nöjda skrittade vi av!


 

Nero verkar trivas bättre på remont nu för tiden, så jag får väl köpa ett tävlingsträns till honom när jag har pengar över. Har ju hittat precis det jag vill ha, ett rundsytt med alla spännen i nacken!


När båda killarna var ridna så mockade jag och gjorde klart stallet. Åkte hemåt och mös med busungarna innan jobbet väntar!

Bagheera myser i sambons garderob...sötnosen min!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards