Chocolicious

Alla inlägg den 1 september 2016

Av Malin - 1 september 2016 22:15

Japp, pållarna behöver en vilodag ibland, och idag fick det blir båda två samtidigt. Passade ganska så bra in för min del då jag kunde åka till ICA och veckohandla efter jobbet och sen fixade jag stallet på en timme. Ägnade istället kvällen åt att baka äppelkaka och göra egen vaniljsås då jag har hand om fredagsfikat på jobbet den här veckan!


Så hur der planeringen ut för hösten?


Nero:

Har planerade tävlingar framöver, förutom söndagens starter har vi även en tävling nästa lördag och en tävling första helgen i oktober. Ev blir det något mer i höst beroende på hur det passar med mitt schema. Målet är naturligtivs att kvala till MsvB, men hitills har Nero inte riktigt varit med på banan så vi får helt enkelt se hur det går med den biten.

Annars fortsätter vid jobbet med mycket styrkearbete och planen är att när tävlingssäsongen är över så ska vi försöka börja fokusera mer på bytesjobbet.

 


Dino:

Ska sättas igång nu efter vilan, tanken är att öva på att åka till nya platser och rida, samt att delta vid ett par träningstillfällen för Pelle när han känns igång. Planen är att debutera på tävlingsbanan till våren, om han är i fas i sin utveckling. Är alltid svårt med en så pass stor häst som har mycket kropp att växa i, att veta om han kommer att vara redó och i fas till våren, men det planerar vi för iallafall. Så hösten blir en lagom blandning av uteritter och mer fokuserat dressyrjobb på ridbanan.


 


Bilder från förra hösten....det händer mycket på ett år ser jag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards