Chocolicious

Alla inlägg den 2 september 2016

Av Malin - 2 september 2016 23:05

Så var det fredag igen och rubriken sammanfattar min dag ganska bra. Det har varit både ups and downs, glädje och besvikelse, ilska och lycka i en enda stor blandning. Som en gott å blandat påse ni vet. 


Sov dåligt inatt och vaknade vid 4-tiden. Hade svårt att somna om och hann naturligtvis precis slumra till innan klockan ringde. 

Hade en bra dag på jobbet där min äppelkaka med hemlagad vaniljsås verkade uppskattas av kollegorna. Alltid roligt!


Efter jobbet väntade stallet, å där finns det både glädjeämnen och riktiga irritationsmoment. 

Idag visade sig vädret från en sämre sida med fint, fint duggregn. Fixade stallet och hämtade in Nero från hagen. Dressyrpass på ridbanan idag. Han började dock med att råka trampa mig på foten, naturligtvis när jag hade bytt om till dressyrstövlarna som är nätta och mjuka = extra stort utfall på trampet. 


Jaja, det som inte dödar det härdar. Så upp i sadeln och så körde vi igång. Nero var lite diskussionslysten till att börja med, men efter fem minuter så släppte det och vi kunde jobba som vanligt. Fick till ett ganska bra pass även idag. 


In med blöt Nero som fick komma in i boxen och mumsa hö medan jag smorde utrustning och hämtade in Dino. 

Han var lite ofokuserad till att börja med och jag fick ryta i åt honom så han insåg att det var nog och att fokus skulle ligga på matte. 


Han skötte sig med bravur under ridpasset. Red mycket travarbete idag där han fick till en fin bjudning och trevligt tryck bakifrån. Underbar känsla!


Avslutade med att släppa in övriga hästar och åka hemåt för middagsmat och en stund i soffan!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards