Chocolicious

Alla inlägg den 3 september 2016

Av Malin - 3 september 2016 22:15

Egentid för min del då sambon var på golftävling i Stockholm från tidiga morgonen. Njöt av sovmorgon och mys med mina killar här hemma.

 

Efter frukost ägnade jag mig åt att städa köksskåp och städa garderoben där jag har mina hästkläder. Sorterade ut en del som jag ska försöka sälja, har så himla mycket kläder och allt använder jag inte. Kanske kan glädja någon annan!


Tog en härlig promenad i solskenet och njöt av frisk luft och känslan av höst som närmar sig!


Stallet vid 16-tiden, fixade med mockning och mat till mina killar. Ridning av båda killarna stod på agendan och Dino fick vara först ut. Även idag blev det ett pass på ridbanan där vi jobbade vidare med mycket travarbete både på volt och rakt spår. Han gjorde ett bra jobb och kändes fin även idag. I galopparbetet fortsatte vi att jobba med bärighet och att bara rulla på framåt.

Duktiga killen!


 


Passade även på att mäta Dino idag, 167cm fram och 165cm bak. Börjar bli en stor kille nu!


Dino fick gå ut i hagen och Nero fick följa med in istället. Även vi red ett dressyrpass på ridbanan där jag fick en god känsla idag. Nero kändes mjuk och bärig i kroppen, red igenom programmen i delar och tycker det känns bra inför morgondagen.  Känns som att vi har fått loss bogarna ordentligt i öppnan och att den enkla bytena sitter hyffsat!


Efter avslutat pass fick Nero bada. Flätade upp svansen på honom och smorde all utrustning innan jag tog in samtliga hästar för kvällen!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards