Chocolicious

Alla inlägg den 4 september 2016

Av Malin - 4 september 2016 22:45

Sååååå när att sätta vårt första kval till MsvB idag, så jg är nöjd med känslan!


Men vi börjar väl från början. Nero kändes fin på framridningen till LA:3, red fram i 35 minuter och fick en fin känsla. Väl inne på banan så kunde jag nästan känna att han liksom stumnade lite, som han gärna gör. Så jag försökte rida loss så gott jag kunde innan vi fick startsignal. Programmet gick sisådär, fick honom inte riktigt helt loss och igenom så han var inte 100% med mig. Men ändå en bättre känsla än tidigare. Dock la han in sin egen specialite i förvända galoppen med ett omslag, som medförde att vi fick en 1:a på den förvända galoppen, och fyror på de båda delarna runt där det är koefficient. Å det blev ruskigt dyrt för vår del. Red ihop 58,8% och blev sist i klassen.

Så himla missnöjd och kände mest för att stryka oss ur nästa klass. Men skam den som ger sig.

Det var ju just av denna anledning som jag ville rida dubbla klasser, för att kunna korrigera och få en ny chans.

Så sagt och gjort, Nero fick äta lite hö i transporten och sen var det dags att plocka ut honom för andra starten.


Red fram med mer tryck och krävde mer jobb av honom och fick en väldigt fin känsla. Väl inne på banan så höll jag ihop honom på ett helt annat sätt och krävde att han fokuserade på mig och verkligen jobbade sig igenom hela programmet. Vi klarade oss utan missöden och genomförde ett ok program. Finns fortfarande mycket att lossa på som kan bli bättre, och han var långt ifrån så fin som han kan vara. Men det var en så härlig känsla att få genomföra hela programmet utan dumheter och att få komma ut från banan med en känsla av att det faktiskt hade gått vägen.


Å när procenten kom vart jag bara besviken för en kort stund innan jag faktiskt kände  mig nöjd med vår insats. Vi red ihop 61,915% och var således bara poäng från ett kval. Klart det hade varit härligt om vi fixat det, men samtidigt är det ändå vårt första godkända resultat i MsvC och bra det känns väldigt skönt!


Nu laddar vi om inför nästa helg...


Bjuder på bilder som sambon tog idag....


Från framridningen...

               

Från tävlingsbanan...

                     

Här lyckades sambon fånga Nero omslag i förvända galoppen på bild....

                           

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards