Chocolicious

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Malin - 17 september 2016 22:45

...upp med tuppen och var på plats i stallet vid 7 på morgonen. Då hästarna redan fått sin frukost och mina killar är ganska så snabbätna så passade det perfekt att rida en medan övriga hästar åt färdigt.

Så Dino fick vara först ut och 07.20 satt jag i sadeln och vi skrittade ut längs vägen...

 


Dino kändes pigg och glad över att få komma ut. Vi red samma sträcka som igår, kändes ganska lagom långt och Dino skötte sig med bravur. Idag mötte vi dock ingen bil, men det spelar mindre roll. Vi skrittade på långa tyglar, travade och galopperade längs vägen. Inte en älgfluga så långt ögat kunde nå, och i takt med att vi tog oss hemåt så steg solen på himlen...härligt!


 


Väl hemma fick Dino och övriga hästar komma ut i hagen och jag och Nero begav oss till ridbanan istället...

Genomkörare idag inför morgondagens tävlingsstart och idag jobbade vi loss ordentligt. Utnyttjade markbommarna när tillfälle gavs, blir helt enkelt lite variation i steglängd och lyft.


 


Vi jobbade med sluta, öppna, skänkelvikningar, bakdelsvändningar och övergångar...samma tjat, men ack så nyttigt och nödvändigt arbete.

När Nero var avskrittade blev det dusch med schamponering och sedan flätade jag svansen innan han fick flugtäcket på sig för att komma ut i hagen.

Putsade all utrustning och packade för imorgon. Blir en lite tight dag imorgon då jag jobbar på dagen och ska direkt till tävling när jag slutar. Men det funkar förhoppningsvis bra det med!


Så avslutade med att mocka och fixa med mat och vatten innan jag återvände hemåt för dusch, lunch och sedan jobbet!


So long...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards