Chocolicious

Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Tappsko, ridning, hagfix och jobb...

Av Malin - 20 september 2016 14:59

En snabb sammanfattning av min dag.

Vaknade redan vid 6.30 idag. Mös med katterna innan jag gick upp tillsammans med sambon så vi kunde äta frukost ihop.

Var i stallet vid 7.45, släppte ut Dino i hagen och gjorde iordning Nero. Idag blev det ett pass på dressyrbanan och oj vad fin han var idag. Fick jobba loss i en låg, rund form med det mjukaste stödet i handen och endast jobba för sätet. Red ett lösgörande pass med fokus på att han skulle spåra och bära sig själv i samtliga gångarter, hela tiden. Fina öppnor och slutor och makalöst bäriga enkla byten. Suck...om han bara kunde visa detta på tävling istället för att bara vara så fin hemma.


När jag skrittade av Nero så uppmärksammar jag att Dino står halvvägs ut genom staketet och äter gräs. Å fastnar naturligtvis med benet i tråden när han ska tillbaka. Det gick bra, staketet höll, men jag insåg att han förlorat respekten nu när strömmen varit av en period.


Så ut och kontrollera trådarna och gick sedan och slog på strömmen. Hann precis vända tillbaka in till Nero som stod kvar på gången, så hör jag ett himla brak utanför. Ja då är det bevisligen fler än Dino som kört in benen under tråden, för i ett nafs har Zoe lyckats riva ner halva sin hage, med såväl tråd som stolpar.


Så det var bara att hämta Zoe och ställa även henne på gången, fast i andra stallet. Gjorde en provisorisk lagning av stängslet, släppte tillbaka Zoe i hagen igen.


Släppte ut Nero, hämtade in Dino och kl 9.45 kom reservhovis för att slå på en ny sko på Dino. Gick superbra och Dino skötte sig fint även idag. När skon var på sadlade jag Dino och vi red ut på vår lilla uterittssväng. Idag var det något väldigt otäckt, vet inte om det var vilda djur i skogen, men Dino var tveksam att passera först, men lyssnade snällt på matte och gick förbi det otäcka. Resten av turen var lite studsig, men han går snällt fram överallt och i den gångart jag ber om. Skrittade sedan hem på långa tyglar.


Avslutade med att mocka och fixa stallet innan jag återvände hemåt för dusch, lunch och nu jobbet!


Till helgen väntar detta för Dino igen....han ska iväg på sin första dressyträning och det ska bli sååå spännande!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards