Chocolicious

Alla inlägg den 22 september 2016

Av Malin - 22 september 2016 13:51

Man hinner mycket om man vill, och när allt flyter på.

Var i stallet redan vid 8-tiden och sadlade Nero för ett dressyrpass på ridbanan. Fortsatt bra arbete från Neros sida, satt lite fast i vänster galoppen, men när jag ramade in honom så han blev tvungen att vinkla in höger bak och verkligen bära sig, och dessutom vände över i förvänd med samma arbete så blev han väldigt fin av det. Red mycket övergångar även idag, enkla övergångar skritt - trav med bibehållen form, bärighet och sug. I galoppen red vi mycket enkla byten både på rakt och böjt spår. Galoppera ett par språng, övergång, skritta tre steg, ny fattning, galoppera fyra språng, övergång, skritta två steg....osv!


 


När Nero var klar fick han komma ut i hagen medan jag tog mig an Dino istället. Uteritt stod på vår agenda och idag blev det endast skritt och travarbete för vår del. Jobbade med att få honom i ramen och att oavsett om han hör spökiga fåglar i buskarna, så blir han kvar inom ramen och tänker framåt. Fint resultat och Dino som i vanliga fall inte är det minsta skvättig, är nog inne i en sådan treårsperiod nu då han är lite osäker och blir lite fånig. Ännu viktigare att rama in och visa vägen tillbaka till tryggheten han har inom sig.


På hemvägen blev vi omkörda av en bil, gick klockrent.


Avslutade med att bada Dino idag. Han var så skitig och vill ju gärna att han ska vara fin till träningen, å dessutom vill jag passa på innan det blir för kallt med bad.


Mockade och fixade stallet innan jag lunchfodrade samtliga och åkte hemåt för dusch, lunh för egen del och nu jobb!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards