Chocolicious

Direktlänk till inlägg 25 september 2016

Uteritter x2

Av Malin - 25 september 2016 22:15

Ledig dag för min del och stallet på förmiddagen. Mockade, fixade mat och vatten till mina killar.

Hämtade sedan in Dino. Idag stod det uteritt på planeringen och jag och lillkillen skrittade iväg längs med vägen på våran sedvanliga runda. Fortsatt lite skvättig över alla fåglar i buskarna, men går snällt fram överallt trots det. Så vi skrittadem travade och galopperade längs vägen. Fick möte med en bil, och idag skrittade vi medan den passerad. Gick toppen!


 

Idag snyggt matchade i svart och rött...


Dino fick komma ut i hagen och jag hämtade in Nero istället. Även där var det uteritt planerat och vi red idag runt skolan. Nero började i fin stil och kändes super i trav och galopparbetet. Men så ställde jag lite mer krav i galoppen, å ja då var han tvungen att återigen testa vad som gäller. Blev en lång diskussion vilket medförde att vi fick förlänga ridturen lite innan han skärpte till sig igen. Å när vi kommer hem till gårdsplanen, ja då tvättade den en båt så det var en stor vattenpöl som vi var tvugna att passera över. Å se det tänkte inte Nero göra. Jag som trodde den tiden var förbi...


Jaja, bara att ta diskussionen som avslutade med att Nero fick plaska runt i vattenpölen en lång stund innan vi gick in till stallet. Malin - Nero 50-0 vid det här laget tror jag....suck!


När stallet var avklarat så har jag ägnat resten av dagen åt att fira äpplets dag, som var idag!


Blev massa goda bakverk...

Kanel och äppelbullar.... 


Äppelkaka i långpanna...

   

Å segknäckig äppelpaj....MUMS!


Veckan som följer ser ut enligt nedan;


Måndag - Dino vilodag, Nero dressyrpass

Tisdag - Dino uteritt, Nero dressyrpass

Onsdag - Dino dressyrpass, Nero vila

Torsdag - Dino vila, Nero uteritt

Fredag - Dino uteritt, Nero dressyrpass

Lördag - Dino uteritt, Nero dressyrpass

Söndag - Dino vila, Nero tävling

                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards