Chocolicious

Alla inlägg den 30 september 2016

Av Malin - 30 september 2016 22:45

Idag har jag i vanliga ordning hunnit med ganska så mycket. Å det känns i kroppen nu ikväll vill jag lova.

Vaknade vid 04.30 då Bagheera hade kräkts och var ledsen och ville ligga hos sin mamma. Sen somnade vi inte om något mer. Gick upp vid 07.20 och åt frukost, rullade sedan mot stallet och var på plats vid 8-tiden.

Hästarna hade inte blivit utsläppta än, så jag gjorde iordning Dino och vi skrittade iväg ut längs vägen. Det blåste ganska så rejält även idag, men det bekom inte Dino som glatt traskade på.

Vet inte om det var den kraftiga blåsten, eller om han accepterat läget, men fåglarna i buskarna var inte lika obehagliga idag utan Dino rullade snällt på framåt i både skritt, trav och galopp.


Bästa utsikten..

 


När Dino var färdig fick han komma ut i hagen och jag tog mig an Nero för en uteritt istället. Vi körde ett långspass idag med mycket lösgörande arbete. Mötte på en älgfamilj under vår lilla tur. Alltid lika spännande. Nero fick även idag jobba massor med öppna och mycket galopparbete med tempoväxlingar och enkla byten.

Tillbaka i stallet så mockade jag och fixade mat och vatten.


Direkt hem för dusch och sen iväg med bilen på service.

Har ägnat eftermiddagen åt att kratta matjord och så gräsfrön på vår nyanlagda blivande gräsmatte. Var även en tur till Bergslagscenter och fyndade äppelträd och fläderbuskar till halva priset.


Kvällen innebar fredagshandling och sen en ny tur till stallet för att släppa in och kvällsfodra samtliga hästar!

Nu sängen..!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards