Chocolicious

Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Malin - 12 januari 2017 20:30

Så var ytterligare en arbetsvecka till ända och jag har tre lediga dagar att ägna mig åt allt annat, som man inte hinner när man jobbar.

Stallet efter jobbet även idag och när jag hade fixat klart stallet så tog jag och Nero oss an ett pass på ridbanan. Har dressyrträning imorgon och vi behöver mjuka igenom lite efter gårdagens uteritt. Ridbanan var en blandning av is och snö, så vi fick helt enkelt anpassa ridningen efter underlaget.

Idag körde vi ett pass där fokus var att Nero skulle bära sig själv i en rund, låg form. Så vi red på halvlånga tyglar och jobbade endast för sätet och skänklarna. Nero kändes ganska så fin. Blev mycket arbete på volt, red mycket åttvolter och bytte ställning. Ställde inåt och utåt, flyttade fram- och bakdel ett par steg. Gjorde övergångar och tempoväxlingar. Red ett kortare pass på 30 minuter eftersom underlaget inte var på topp.


    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards