Chocolicious

Alla inlägg den 13 januari 2017

Av Malin - 13 januari 2017 20:44

Ledig dag som har haft ett blandat innehåll.

Bagheera väckte mig reda vid 7-tiden, så vi var uppe tidigt och efter en god frukost tog jag med mig mina busungar ut på promenad i det härliga vädret, något som verkligen var uppskattat!


  


Åkte till Ica Maxi och veckohandlade och vände sedan hemåt för att äta lite lunch. Stallet vid 12-tiden, lunchfodrade samtliga hästar och mockade och fixade mat medan hästarna åt. Tog sedan in Nero, gjorde oss iordning och rullade iväg på träning. Idag till ett nytt ridhus, Alkvetterns.

Alltid spännande att prova på nya ställen.


Träningen gick ok. Nero var lite på bettet idag, lite springig och överladdad så det fick bli mycket fokus på att få honom att jämna framme till bettet och med jämna bjudning. Red en övning där jag gjorde skänkelvikning längs diagonalen i trav, fattade galopp så snart vi kom ut till spåret, red fram i ökad galopp på en 15m volt och samlade sedan ihop till trav och red in på nästa diagonal i skänkelvikning. Bra övning där vi använde trycket från galoppen in i skänkelvikningen, samtidigt som den automatiskt bromsar upp honom utan att han kan hänga på i bettet.


I eftermiddag/kväll har jag ägnat mig åt att baka och laga mat. Blev en dessert inför morgondagen då mamma och pappa kommer hit på middag, gjorde även en omgång med paprika/chili marmelad och en kantarell- och brieostpaj till middag!


 


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards