Chocolicious

Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Malin - 19 januari 2017 22:00

Ledig förmiddag och stallet för min del.

Nero och jag red ut i skogen och även idag red vi på hacket. Red på mycket framåt och jobbade loss ordentligt i galoppen. Nero kändes fin och rund över ryggen med bra tramp och aktion i galoppen. Så vad passar då bättre än att jobba lite med galoppombyten.

Så idag red vi på framåt och la in lite galoppombyten. Var ju ett tag sedan, men Neros minne friskades snart upp. Han byter enkelt från vänster till höger, men har svårare med tvärtom. På hemvägen jobbade vi därför lite på vår skogsvolt där jag red honom i rättvänd galopp på volten, vände igenom volten och bad sedan om ett byte. Fick honom att byta vid ett par tillfällen åt båda varven innan vi avslutade. Mellan byten fick han galoppera på framåt och sträcka ut nacke och rygg. Han frustade fint och det känns som om det släppte en del spääningar efter detta.


Efter avslutat ridpass fixade jag färdigt stallet och gjorde höpåsar innan jag åkte hemåt för dusch, lunch och sedan jobbet!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards