Chocolicious

Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Malin - 17 februari 2017 20:30

Vaknade tidigt imorse med feber, så det vara bara att ringa och sjukanmäla mig idag. Så stora delar av dagen har spenderats i sängen och i soffan under en filt. Åkte till stallet vid 15.30 då jag hade insläpp av samtliga hästar på min agenda idag. Mockade och fixade lite i stallet och när jag går ut och ska tömma skottkärran så ser jag att Zoe inte verkar må bra. Hon lägger sig ner och reser sig upp direkt igen. Skrapar i marken, sparkar mot magen och lyfter på svansen utan resultat. Försöker få tag på Jessica som äger henne, men får ingen kontakt.


Så det var bara att hämta grimskaft och spö och hämta ut hästen och börja gå. När jag gått en stund får jag kontakt med Jessica som ska komma så snabbt hon kan. Så jag fortsätter att gå med Zoe som försöker lägga sig ner flera gånger, kontrollerar tempen och AF samt lyssnar på magen. Inga tarmljud alls och hon andas kort och flämtigt 3o andetag/minut och ful färg i slemhinnorna.


 


Så var bara att messa Jessica igen och be henne ringa efter vet.

När Jessica kommer tar hon över gåendet i väntan på vet och jag kunde fixa klart i stallet. Tog in övriga hästar och tog med mig Dino ut på ridbanan för att longera honom lite. Orkar inte rida pga febern, men han behövde få röra lite på sig iallafall. Dino skötte sig fint och fick jobba bort lite överskottsenergi i både trav och galopp.


Nöjda gick vi tillbaka in i stallet och så fick även Dino komma in för mellis.


Fick sedan hjälpa Jessica och vet med rektalisering och sondning av Zoe. Så nu håller vi tummarna för att hon blir bättre under kvällen/natten!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards