Chocolicious

Alla inlägg den 19 februari 2017

Av Malin - 19 februari 2017 20:15

Hade morgonfodring av samtliga hästar idag och var således på plats tidigt imorse. Känner mig för övrigt lite piggare idag, alltid något. Har dock en fruktansvärd hosta som stör mig mest hela tiden.

När hästarna fått frukosten så ägnade jag mig åt att göra höpåsar. På fredag bär det nämligen av mot Gothenburg Horse Show, så det gäller att förbereda allt som går.

När jag var klar med höpåsarna hade hästarna ätit upp. Släppte ut övriga hästar i hagen och tog sedan ut Dino.

Vilodag för hans del idag, så vi borstade och klippte lite man. Sen fick även han komma ut i hagen.


Nero däremot skulle jobbas, och eftersom jag inte känner mig fit for fight än, så blev det ytterligare ett longeringspass idag. Å oj vad fint han jobbade idag. Nero är ju så himla lyhörd att trots att vi kör på grimma och inspänning så räcker det att jag kramar i longerlinan för att han ska samla galoppen. Mäktig känsla!

Eftersom Nero svarar så himla bra i högersidan av att bli longerad, något som vi har haft lite svårt med då han gärna vill hänga sig i handen och smita undan att bära sig, så tror jag vi ska lägga in ett longerpass/vecka. Förhoppningsvis kan jag rida imorgon igen, och om han då känns lika fin som han ser ut från backen, ja då testar vi nog detta en tid framöver.


När Nero var motionerad och klar så fixade jag stallet och gjorde även mathinkar inför helgens resa....Ska även i år titta på både dressyr och hoppning, å naturligtvis hinna med en ordentlig sväng på mässan....Bild från 2015 års besök...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards