Chocolicious

Alla inlägg den 21 februari 2017

Av Malin - 21 februari 2017 22:15

Uj, idag vräkte snön ner hela dagen och när jag åkte till stallet efter jobbet så var det väldigt löst och moddigt eftersom det fortfarande var plusgrader. Idag skulle båda killarna motioneras och det fick bli en sväng på ridbanan för båda två.


Dino först ut, och han var på tårna redan när jag hämtade in honom från hagen. Å dessutom plogade Björn vägen med traktorn vilket var väldigt spännande med massa ljud.

Å eftersom ridbanan var full i blötsnö var det ganska så tungt och med en hel del styltor som släppte. Så idag blev jag lite arg på Dino ett par gångar när han inte riktigt fokuserade. I ett hörn bjöd han på ett bar backningsförsök och ruskade och for med huvudet. Så då röt jag ifrån och tryckte på framåt istället. Han blev även lite lat när han tyckte att det blev jobbigt med styltor och mycket snö, då skulle han inte trava. Men efter att ha diskuterat lite så kom han nog fram till att det rimligen var bäst att bjuda till en stund och travade och skrittade sedan snällt ett par varv runt banan.


När Dino var inställd i boxen tog jag min an Nero istället. Vi körde ett lösgörande pass i samtliga gångarter. Även där utnyttjade vi snön som var tung och kunde köra ett kortare pass, men istället lägga lite tyngd i passet. Riktig mjölksyreträning.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards