Chocolicious

Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Malin - 22 februari 2017 21:30

Idag fortsatte snöovädret och det fullkomligt vräkte ner snö hela dagen. Tyvärr övergick det i regn under eftermiddagen så det var otroligt slaskigt och trist när jag åkte från jobbet. Å dessutom ska det ju frysa på inatt, så det blir det väl knöggligt och jäkligt istället.


Hade insläpp av samtliga hästar idag och eftersom det är ljust lite längre nu så skyndade jag mig att ta in Nero och gjorde iordning honom för ett ridpass. Idag blev det turen runt skolan. Var mycket tung blötsnö även idag, men det ger fin mjölksyreträning och Nero fick jobba ordentligt i både trav och galopp idag. Hann rida mestadels av passet innan mörkret föll, och det om något inger en känsla av vår.


Tog in samtliga hästar och kånkade in alla blöta, tunga täcken för torkning under natten. Fixade klart i stallet och kunde slutligen återvända hemåt för att ta kvällen.

Sambon som har sportlov hade fixat med middagen, skönt när markservicen flyter hemma när jag själv har långa dagar.


     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards