Chocolicious

Alla inlägg den 26 februari 2017

Av Malin - 26 februari 2017 21:45

Så härligt att vakna upp i den egna sängen, även om det knappast blev någon sovmorgon för min del.

Hade morgonfodring i stallet och var på plats vid 7.30 för att ge pållisarna frukost. När hästarna mumsade mat så fixade jag med höpåsar och mockade hagen efter två dagars bortavistelse.


När hästarna ätit klart släppte jag ut samtliga och mockade och fixade klart i stallet.

Åkte sedan hemåt för en stunds mystid med katter och sambo, hade nämligen även insläppet i stallet idag och skulle således tillbaka lite senare.


 


Så vid 16-tiden rullade jag tillbaka till stallet och nu för att rida båda mina herrar.

Dino fick vara först ut och idag skippade vi ridbanan och red ut längs vägen. Satte på martingalen som lite säkerhet ifall han skulle bli nipprig när vi inte ridit ut på så länge. Å lite nipprig blev han, men fokuserade fint när jag sa ifrån. Så idag skrittade och travade vi bort längs vägen och tillbaka.


Nero var näst på tur och vi red idag in i skogen bakom stallet och red vildsvinsturen. Var ganska så mycket snö, så dagens pass blev lite mjölksyrekrävande med mycket trav och galopparbete. Nero kändes pigg och fin.


Avslutade med att ta in alla hästar och kunde sedan åka hemåt för en lugn kväll innan en ny arbetsvecka.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards