Chocolicious

Alla inlägg den 1 mars 2017

Av Malin - 1 mars 2017 22:15

Ledig dag och vaknade upp till att det vräkte ner blötsnö utomhus, mindre inspirerande.

Spenderade förmiddagen i soffan med en god bok och katterna som sällis, en ganska härlig förmiddag med andra ord.

Stallet efter lunch för att ge pållisarna lunchhö och kopplade sedan på transporten och rullade hem till pappa. Vi fyllde transporten med hö och sen rullade jag tillbaka till stallet och lastade in allt hö igen. Mockade och fixade mat och vatten innan jag slutligen kunde ta mig an mina killar.


Dino fick vara först ut idag och jag är tacksam att jag hade dressat mig själv i regnutstyrsel då det kom regnskurar hela tiden. VI red iallafall längs vägen bort till elskåpet idag. Nästan uteslutande skritt och travarbete, Dino provade en kort sväng galopp i det klaffsiga underlagt, men kom snart av sig och fortsatte trava. Vill ju gärna att han bygger upp lite styrka i traven innan vi galopperar på.

Han skötte sig iallafall bra och kändes nöjd med turen när vi skrittade hemåt.


Ställde in Dino i boxen och hämtade Nero istället. Vi red idag en lite längre tur med mycket trav och galopparbete. Provade idag ett nytt bett som var lite tyngre och grövre i modellen, då han är så förtjust i kandaret så får jag för mig att han trivs med mer i munnen så han kan slappna av och ta stöd.

Iallafall ett vanligt tredelat med stora D-ringar blev det idag.

Nero kändes väldigt fin, men det kan vara nyhetens behag, så för tidigt att utvärdera än. Iallafall så jobbade vi öppna, sluta och rakriktning i trav och galopp. La in ett par byten och det märks vad positiv effekt bytesjobbet haft på Nero galopp. Han är mycket snärtigare och har bättre tryck och lyft i galoppen nu. Så det var ett härligt pass där jag kände mig väldigt nöjd när vi skrittade av hemåt.


Bild från mars förra året, ser nästan exakt ut som det gör just nu!

 


Avslutade med att släppa in övriga hästar för dagen och kunde sedan mocka hagen och åka hemåt för en lugn kväll hemma!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards