Chocolicious

Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Malin - 5 mars 2017 20:00

...inleddes med arbete för min del. Jobbade 8-16 idag och åkte direkt till stallet när jag slutade för dagen.

Båda killarna skulle motioneras idag och idag fick det bli ridbanan för båda herrarna.

Dino först ut och vi red ett dressyrpass med fokus på att runda sig för skänkeln i båda varven. Det är sådan skillnad på att rida Nero och Dino. Dino är så mycket större i allt att det stundtals känns som att ratta runt en jumbojet. Så mycket power och så mycket kropp. Men vilken härlig känsla han bjuder på. Blev mestadels skritt och travarbete, men även ett par varv i galopp.


Nero och jag körde ett pass med mycket övergångar och fokus på att han ska vara rund och bärig i kontakten. Bjöd på väldigt fint arbete stundtals idag och vi la in ett par fina galoppombyten med bakutspark   Kan dock inte låta bli att skratta när han gör det, eftersom han samtidigt faktiskt byter rent.


När båda killarna var nöjda så fixade jag färdigt stallet och kunde så småningom rulla hemåt för midddag och TV-mys med sambon. Nu tar jag helg   i min Månse-onesie   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards