Chocolicious

Direktlänk till inlägg 6 mars 2017

Ledig Måndag...

Av Malin - 6 mars 2017 20:15

Härligt att vara ledig en måndag, när alla andra kämpar sig upp och iväg till jobbet så får jag göra vad jag vill   

Lite sovmorgon till 7.45 blev det idag och sen ägnade jag mig åt att läsa bok i sängen och bara njuta av att inte behöva stressa.

Förmiddagen spenderades hemma med att plocka undan lite och läsa bok i soffan tillsammans med katterna. Ganska så lagom inledning på veckan!


Efter lunch rullade jag mot stallet och mina pluttisar. Mockade och fixade klart stallet först och sen var det dags att rida.

Dino fick vara först ut och idag var ju tredje dagen på raken för hans del, måste ju börja vänja vid att jobba flera dagar i rad. Tog ett lugnt pass med mycket skritt, nyttigt arbete för Dino. Han skrittade med pigga steg och verkade nöjd. Travade en kortis och vände sedan ner mot infarten till runt skolan. Där har vi aldrig ridit själva, och senast vi red där med sällis är 1,5 år sedan. Men duktiga Dino skrittade snällt ner för backen och över bron med porlande vatten på båda sidorna. Så stolt!


Skrittade upp för backen och vände sedan och gick över bron även på tillbaka vägen. Travade en liten sträcka på hemvägen innan vi skrittade av. Bästa Dino   


Nero näst ut och vi red ett lite längre pass idag. Red ut på vägen och bort mot Torpskogskorset, in vid bommen och tog vildsvinsturen tillbaka. Även Nero bjöd på ett väldigt trevligt pass där han jobbade på så fint. Red mycket galopparbete och med fokus på att först rakställa och få en jämn bjudning, för att sedan kunna ställa både för och emot galoppsidan. La in ett par byten ibland, å det går framåt på den fronten, härligt!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards