Chocolicious

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Malin - 12 mars 2017 19:45

Idag hade jag både lunchfodring och insläpp i stallet på min agenda. Var således ganska länge i stallet och dolade med lite av varje.

Gav samtliga lunch och ägnade mig sedan åt mockning och att fixa med maten medan mina killar mumsade i sig lunchhö. När maten var uppäten hämtade jag in Dino för en uteritt tillsammans. Idag fick det bli längs vägen och vi red upp till Lanhöjden och tillbaka. Dino kändes pigg och framåt även idag, lite spooky men inte så farligt.

Blev mycket trav och galopp med en skrittpaus på mitten.

Han är ganska så rolig i galoppen för trots sin storlek så har han väldigt lätt för galoppen och är redan väldigt bärig. Det går liksom att rida ihop honom i galoppen och han sätter trycket rätt och kommer upp i framdelen, ganska häftig känsla på en så pass ung häst.


Nero och jag red runt skolan idag. Jobbade mycket med glaoppen och idag ffa enkla byten eftersom tävlingssäsongen närmare sig. Gjorde ett galoppombyte åt vardera håll, men sen fick det vara fokus på enkla byten istället. Å att få till trycket in i galoppfattningen, att han rullar på bärigt och jämt med tryck in i avsaktningen och sen skrittar på framåt innan vi fattar andra galoppen. Fick en fin känsla på slutet.


Bjuder på galoppbilderna på Dino från igår, så tror jag ni förstår vad jag menar med att det går att rida ihop honom och att han frontar fint...


                               

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards