Chocolicious

Alla inlägg den 14 mars 2017

Av Malin - 14 mars 2017 17:11

Så var det födelsedag för min stora kille idag då!

Tänkt att Nero redan är åtta år gammal, känns ändå som att det inte var så länge sedan vi inledde tävlingskarriären, men det har redan gått fyra år.

Dagen började då på ett ganska annorlunda sätt får jag säga...

 

På vägen till stallet så gjorde en gubbe i telecom bil en snitsig manöver så jag hamnade i diket. Å det var inte vilket dike som helst, utan ett urgrävt kanalliknande dike där inte ens min stora, fyrhjulsdrivna SUV kunde ta sig upp. Så 1,5 timme innan pappa kom och drog upp mig med en traktor, sabbade min dagsplanering ganska så ordentligt.


Skyndade mig till stallet, mockade och fixade med mat och vatten.

Hämtade in Nero, firade med en morot och ordentlig rykt. Sen fick det bli ett dressyrpass på ridbanan. Nero bjöd idag på gott & blandat. Stundtals väldigt maffig och fin, men vill gärna vräka sig på i handen och springa iväg. Mycket halvhalter och samlande arbete varvat med ordentlig framridning och lösgörande arbete så avslutade vi på ett väldigt trevligt sätt med att rida enkla byten på medellinjen.

Bjuder på lite härliga galoppbilder från helgens dressyrträning där sambon lyckades fånga lite bytesträning på bild, å nu vet jag att mina känsla stämmer, han byter med väldigt mycket gest   


                                   


Dino var näst på tur och vi körde ett dressyrpass på ridbanan idag med. Å som han arbetade idag. Får ståpäls på armarna och kommer på mig själv med att le genom hela ridpasset. Efter att ha skrittat igång så travade vi igång under lättridning runt spåret. La lite 20m volter och red snett igenom. Fokus på jämn bjudning in i båda tyglarna och en bra takt.

Red sedan trav nedsuttet under en stund med samma fokus som ovan, å som han travar. Svingar över ryggen och känns så stadig och fin. Rullade över i galopp med fina fattningar åt båda hållen. Galopperade på runt spåret och på 20m volt. Travade och slutligen skrittade av. Massor med beröm till min lillkille!


Eftersom ingen kunde ta in hästarna i eftermiddag så fick var och en ansvara för sina egna hästar. Så mina killar fick komma in vid 12-tiden och fick sitt lunchhö inne.

Matte fick stressa vidare hemåt för att hinna äta lunch och duscha innan jobbet!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards