Chocolicious

Direktlänk till inlägg 16 mars 2017

Uteritt med Nero

Av Malin - 16 mars 2017 22:00

Jobbade till 17.15 idag och direkt vidare till stallet.

Dino vilodag och Nero uteritt på angendan. Skyndade mig ut med Nero så vi skulle hinna innan mörkret föll, älskar våren och sommaren när man slipper tidspressen att hinna innan det blir mörkt.

Idag fick det således bli ett genomkörarpass ute i skogen. Nero och jag var inte riktigt överens om vad som var viktigt idag, så det fick bli många halvhalter och ett par tillsägelser innan vi båda var i fas. Nero är ju en herre som har egna idéer och gärna vill testa om han får bestämma. Man kan ju annars tänka sig att efter 5 år tillsammans, så borde även han ha lärt sig att det inte är lönt att testa, för resultatet blir alltid det samma, men men.


Väl tillbaka i stallet så skyndade jag mig att mocka och fixa med mat och vatten till killarna innan jag kunde vända hemåt och ta helgen. Treledig denna helgen, hur härligt som helst! Å imorgon väntar dressyträning med Nero...wihoo!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards