Chocolicious

Alla inlägg den 3 april 2017

Av Malin - 3 april 2017 20:13

Fulltecknad förmiddag för min del.

Stallet på morgonen, var där vid 8.30 Mockade båda boxarna och la in maten till mina killar. Hämtade sedan in Nero som idag fick gå ett dressyrpass upp till Lanhöjden och tillbaka. Fint arbete på hacket, där jag jobbade med att verkligen få ihop och upp honom i formen så han bär sig själv, utan att bli hängandes i handen, men att ändå bibehålla stödet.


När vi kom tillbaka till stallet anlände Daniel och började med att sko Nero.

Jag hämtade in Dino från hagen och gjorde iordning honom för ett dressyrpass på ridbanan. På väg till ridbanan stod dock Annas bil med transport kopplad, väldigt otäckt att gå förbi om ni frågar Dino. Lite diskussion så passerade han snällt förbi. På ridbanan jobbade vi med valda delar ur tävlingsprogrammet. Rider fram i skritt och trav lättridning. Rider lite volter, serpentiner och rakriktar. Gör ett par övergångar mellan skritt och trav innan jag jobbar nedsuttet i trav på samma sätt. Jobbar sedan med lite galoppfattningar och rider galopp på rakt spår och på volter. Dino gjorde ett jättefint jobb idag, så jag red inte så länge. Massor med beröm innan vi travade och skrittade av.


När vi ridit klart var även Daniel klar med Nero, så ut med Nero i hagen och så fick Dino ta plats för skoning istället. Båda killarna sköter sig med bravur och är så okomplicerade att sko.


Bjuder på en bild på Dino från förra våren, snacka om att det hänt mycket på ett år...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards