Chocolicious

Direktlänk till inlägg 14 april 2017

Lång långfredag...

Av Malin - 14 april 2017 20:45

Idag har jag faktiskt fått semester och är ledig från jobbet, härligt eftersom jag jobbar resten av påsken. Vaknade i vanlig ordning redan vid 7-tiden och efter att ha pussats med mina älsklingar drog jag upp gardinerna och fick en smärre chock...Är det påsk eller jul vi ska fira??


 

Ute hade det under natten kommit 1dm snö och det fortsatte att vräka ner hela dagen.

Förmiddagen spenderades med att städa hela huset och baka flera sorters kakor. Ska ju stå i cafeterian på hemmatävlingarna nästa lördag, så jag passade på att förbereda lite.

 


Hade ju både lunchfodring och insläpp idag, så jag åkte till stallet vid lunch. Gav samtliga mat i snöstormen och fixade färdigt med mockning och mat. Fick dock inse att rida inte skulle komma på tal, så jag åkte hemåt igen och fortsatte med bakandet.

Tillbaka för att släppa in hästarna, och då hade snöfallet lugnat sig och värmen stigit lite ute, så det var faktiskt två tinade hjulspår på vägen ner mot Nysäter. Så då smorde jag in insidan av Neros hovar med vaselin, sadlade och så gav vi oss ut. Fick bli ett genomkörarpass i trav och galopp, red till Nysäterskorset och sedan halvvägs bort till Källmo innan vi vände och red tillbaka. Himla nöjd att jag fick ihop det trots allt, då vi ska tävla på Måndag och det är svårt att vila Nero ända fram tills dess. Får se hur vi löser morgondagen!


Till middag idag blev det mumsig paj...

 


Å ikväll firade vi att sambon äntligen kom hem från Italien...mys med hela familjen i sängen...

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards