Chocolicious

Alla inlägg den 22 april 2017

Av Malin - 22 april 2017 21:00

Jahopp, ytterligare en lång dag med mycket innehåll.

Var på plats vid 7.30 imorse och morgonfodrade samtliga hästar. Fixade med stallet medan de åt och släppte sedan ut övrigas hästar. Båda mina killar skulle ridas, varsitt pass på ridbanan stod på planeringen.

Dino fick vara först ut och bjöd på ett bra dressyrpass. Vi red mjukgörande igångsättning i samtliga gångarter, övade på några delar ut programmet och avslutade med att rida igenom programmet. Gick jättebra och känns toppen inför imorgon!


Dino fick komma ut i hagen och jag och Nero tog oss an ridbanan. Även vi jobbade vidare och idag höjde vi ribban ett snäpp och red lite diagonalslutor och skänkelvikningar i galoppen. Tycker jag fick till en ganska så fin känsla stundtals. Det märks att det tar några dagar för Nero att inse att han bara har bettlöst, men sen blir han väldigt fin och nöjd.


När båda killarna var ridna, stallet fixat så skyndade jag mig hemåt och bytte om för att bege mig till Rosensjö där jag idag skulle vara funktionär på dagens ponnytävlingar. Min uppgifta var att stå i cafeterian och hade även bakat lite inför det

Kallt, men trevligt.


 


Vid avslutat pass åkte jag tillbaka till stallet och badade och flätade Dino som sedan fick komma in med dubbla täcken på sig. Imorgon är det ju stora dagen. Vidare hemåt för att putsa sadel och träns. Nu tror jag vi är redo för morgondagens start!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards