Chocolicious

Alla inlägg den 17 maj 2017

Av Malin - 17 maj 2017 21:30

Insläpp hade jag på agendan idag och båda mina killar skulle ridas.

Så skyndade mig att mocka och fixa med maten innan jag tog in övriga hästar och släppte in Nero i boxen för lite mellis medan jag gjorde iordning Dino.

Idag red vi ett pass på ridbanan med fokus på bärighet och att hitta ett gott flyt genom hela kroppen. Red volter och rakt spår, la in ett par 10m volter i traven för att kunna runda upp honom ordentligt. I galoppen jobbade vi lite liknande, men fokuserade på 15m volter och att hitta stöd och bjudning. På en så stor häst som Dino är så gäller det verkligen att jobba igenom så han får blir varm i kroppen och mjuk i musklerna.

Svettig Dino som fick en dusch när vi var klara.


Nero näst på tur och även för vår del blev det ett pass på ridbanan. Red idag på golden wings bettet som vi fått låna och tycker faktiskt att han kändes ganska fin idag. Fokuserade mycket på att ha honom i ramen och verkligen runda in honom för skänkeln, så att han hela tiden har den supporten han behöver. Fick en god känsla av dagens pass, trots nytt bett och det är roligt.


Imorgon blir det vilodag för bägge grabbarna då jag ska ut och äta med jobbet!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards