Chocolicious

Alla inlägg den 3 juni 2017

Av Malin - 3 juni 2017 21:30

Tidig morgon för min del även idag, då klockan ringde redan 06.30

Frukost och direkt till stallet för morgonfodring och utsläpp av samtliga hästar. Medan hästarna mumsade frukost fixade jag mathinkar och höpåsar samt fixade vatten.

Släppte sedan ut samtliga hästar i hagen och mockade snabbt mina killars boxar och fyllde på med nytt spån. Var hemma igen vid 8.30, redo att börja med tårtorna.


Idag blev det en marsipantårta med klassisk fyllning med jordgubbar och vaniljkräm, dopdekorerad i rosa och vitt enligt önskemål. Blev även en Williamstårta med vaniljkräm och pärongrädde, överdragen med marsipan och en chokladglasyr. Dock även denna dopdekorerad.


   

Dagens huvudperson strålandes som en sol mitt bland tårtorna... 

 


Dopet var kl 13.00 i Lunedet, fint och med en härlig stämning.

Tårtorna verkade uppskattade och det blev nästan inget kvar. I doppresent fick Alice en alldeles underbar gungkanin...

 


Väl hemma från dopfikat, mätta och belåtna var det dags för några timmars slit i trädgården. Sambon körde jordfräsen och jag krattade. Hann ungefär halvvägs innan det var dags att ta kvällen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards