Chocolicious

Alla inlägg den 18 juni 2017

Av Malin - 18 juni 2017 22:00

Blev inte så många timmars sömn idag.Var hemma vid 02 inatt och upp igen vid 07. Direkt till stallet och morgonfodrade samtliga hästar. Fixade med maten och bytte vatten i väntan på att de åt klart.

Sedan var det nypremiär för Dinos del, äntligen var vilan avklarad.

Dino är precis lika okomplicerad som Nero, så trots 3v vila så var det bara att hoppa upp och rida som om ingenting hade hänt. Skrittade fram ordentligt i 10 minuter, travade i 5 minuter både rakt spår och volt och galopperade sedan ett varv i vardera riktning innan vi travade och slutligen skrittade av igen. Så himla duktig kille!


 


När Dino var utsläppt i hagen så tog jag mig an Nero istället.

Idag stod uteritt med travarbete på agendan. Vi red upp till Lanhöjden och vände, viktigt att inte överarbeta i början efter en vila pga skada. Så vi skrittade fram ordentligt och jobbade lite med att verkligen runda till honom för skänkeln. Travade sedan igång och Nero kändes magiskt fin. Bra bjudning, mjuk och fin i kontakten och med ett härligt sug. Red längs vägen och jobbade ömsom rakriktning, ömsom runda för skänkeln. Avslutade med att rida lite öppna innan vi skrittade av ordentligt.


När båda hästarna njöt i hagen så putsade jag utrustningen och mockade innan jag återvända hemåt!


 


Eftermiddagen innebar jobb för min del...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards