Chocolicious

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Malin - 16 juli 2017 22:00

Oh yes...sista dagen på jobbet för min del, och sen checkar jag ut för 4v semester.

Ska bli helt underbart!

Idag vilade båda killarna eftersom jag hade bjudit hem familjen på middag och således åkte jag bara förbi stallet för att mocka, fixa mat och vatten samt se till mina killar. De verkade njuta av en ledig dag efter gårdagens hoppning.


Idag bjuder jag på bilder från Dinos debut som hopphäst...


Vi inledde med att rida fram en stund först....

     

Dino fick sedan prova att skritta över hindrena, eftersom det var helt nytt för honom...

 

Å sen provade vi att trava över bommarna, svårt om ni frågar Dino, det var ben mest överallt..

     

Sen fick han äntligen rulla över i galopp, och då föll poletten ner lite bättre. Det är ofta lättare för dem då språnget är som ett stort galoppsprång, och Dino hittade lättare rytmen och avstampet...!

Å se vilket fint skutt han fick till min stora pluttis...

           

Sen provade vi att trava igen, något bättre koll på benen...men inte mycket   

             

Blev inte mer än ett par skutt över varje hinder innan vi travade av och berömde i massor...man ska sluta när det är roligt och inte överanstränga.

     


Bakade en härlig jordgubbstårta för att fira semestern...


   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards