Chocolicious

Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Malin - 7 augusti 2017 22:00

Igår vatten överallt, idag har merparten tagit om hand av naturen och återgått till väsentligen det normala...helt otroligt fascinerande egentligen!

Hade morgonfodring idag, åkte bakvägen och gick sista biten då jag inte riktigt litar på att vägarna inte blivit underminderade...de ser inte så bra ut om vi säger så!

Medan hästarna åt frukost tog jag en sväng runt stallet och fotade samma ställen som igår, så ni kan se skillnanden...

       


Eftersom det är svårt att ge sig ut i naturen när man inte vet var marken ger med sig pga allt vatten, så red jag båda killarna på ridbanan idag, så de fick komma ut och röra på sig.

Dino fick vara först ut, red igenom i samtliga gångarter, fortsatte att jobba med att fatta galopp på volten och galoppera ett halvt varv och sedam bryta av till trav, trava ett halvt varv och fatta ny galopp. Nyttig övning där Dino skötte sig väldigt bra.


Nero och jag jobbade vidare med lösgjordhet och bärighet. Mycket styrkearbete med samlande rörelser, skolorna och piruettanslagen i galopp. Nero känns starkare och mer alert i arbetet, vilket brukar vara ett tecken på att musklerna orkar bättre.


När hästarna var färdigmotionerade kunde jag släppa tillbaka mina i sin ordinarie hage. Skönt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards