Chocolicious

Alla inlägg den 24 april 2015

Av Malin - 24 april 2015 23:00

Oj...idag blev det en lång dag i stallet för min del, närmare bestämt 7,5 timme. Men ibland är det skönt att verkligen ta sig tid att dola lite. Började med att mocka och fixa maten och vattnet till killarna. Lunchfodrade så mina fick äta medan jag hade träning för Julia och Lando. Ett bra pass idag där jag tror båda växte och gick trötta men nöjda av banan. Hämtade in Dino som fick en ordentlig rykt och myspyssel innan vi begav oss ut i skogen på promenad. Upplever att han växer väldigt mycket just nu, så vi tar det lite lugnt en period tills kroppen kommer ifatt. Å då är promenader perfekta. 

Slogs än en gång av vad stor han börjar bli. Borta är den taniga lilla bebisen som nu ersatts av en rejäl kille som snart utmanar Nero storleksmässigt. Han är iallafall gudasnäll och går som en stor hund på lång lina ivrigt spanandes och nosandes i marken. Totalt okomplicerad och går fram överallt. 


När vi var klara bytte jag Dino mot Nero och en promenad i skogen mot dressyrpass på ridbanan. Idag fokuserade vi på mycket travarbete med mycket lösgörande skänkelvikningar och övergångar. Blev en del att ta igenom även idag, men på slutet fick jag en härlig belöning med en mjuk känsla med mycket schvung. 


Sen blev det rejäl dusch med schamponering och utredning av svansen som jag flätade. Knoppningen får dock vänta tills imorgon. Avslutade med att plocka isär träns och sadel och göra en ordentlig rengöring och insmörjning. Så skönt när det är klart. 


Nu är vi laddade för tävling! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards