Chocolicious

Alla inlägg under juli 2017

Av Malin - 31 juli 2017 22:45

Fick ett sms av en arbetskamrat som hade röda vinbär som ingen ville ha. Så sambon och jag tog med oss burkar och åte dit för att plocka. Älskar saft på röda vinbär. Blev en del bär...

 


Eftermiddagen blev den den tur till stallet. Ridning av pållisarna stod på schemat och Dino fick vara först ut. Dressyrpass på ridbanan var planeringen idag och Dino gjorde ett väldigt fint arbete. Han blir starkare och säkrare i form och takt. Gör väldigt trevligt övergångar, orkar mer i både trav och galopparbetet. Kan rida på framåt i galoppen längs långsidorna och med endast sitsen samla upp honom på kortstidorna. Väldigt fin känsla!


 


Även Nero reds på banan idag. Vi fortsätter arbeta med styrka och finlir gällande tekniska detaljer. Red mycket piruettanslag och övade på att få honom att trampa rätt genom arbetet. Viktigt att hjälp honom genom att rida in i övningen som en sluta, så han sätter under sig ordentligt och sen verkligen behålla honom på yttersidan samtidigt som han är ställd i nacke och bog i rörelseriktningen. Många delar att hålla reda på, men när man får de små glimtarna där allt stämmer, så hittar man även den rätt känslan. Viktigt både för mig och Nero.

Av Malin - 30 juli 2017 21:15

Härlig dag som spenderats i stallet vid två tillfällen då jag hade både morgonfodring med utsläpp, och kvällsfodring med insläpp på min lott.

Dino hade vilodag idag, medan Nero skulle motioneras.

Idag red vi turen in i skogen bakom stallet. Vägen är ganska sönderkörd på sina ställen av alla skogsmaskiner, men där får man ta det lite lugnade, sen går det fint att rida på framåt igen. Skrittade, travade och galopperade utan så mycket annat fokus än framåtbjudning.


Härligt att se solen gå ned bakom trädtopparna...

 

Av Malin - 29 juli 2017 22:15

Eftersom jag varit bortrest i veckan så består helgen av både morgonfodring/utsläpp och insläpp/kvällsfodring. Så däremellan har jag tagit det lugnt.

Idag visade sig inte regnet från sin bästa sida, och jag red båda killarna på banan på förmiddagen. Hann rida Dino först och då höll det faktiskt upp. Vi fortsätter med basic arbete där fokus ligger på att få honom lösgjord, framme för skänkeln och fokuserade i sitt arbete. Han känns så himla fin just nu, så jag har anmält oss till tävling  i slutet av augusti, ser vi verkligen fram emot!


När jag satt på ryggen på Nero så öppnade sig dock himlen och vi blev så sjukt blöta...

 

Tog nästan längre tid att torka häst, utrustning och mig själv, än vad själva ridpasset tog.


Var bara att vända hemåt och glida in i en arm skön dusch, för jag var blöt genom samtliga kläder.

Mös med katterna och läste bok under dagen.

På eftermiddagen kände jag mig sugen på en promenad, å vad tror ni hände då...

 

Jo himlen öppnad sig igen, så jag fick gå direkt in i duschen för andra gången idag...suck!

Svensk sommar...!!!

Av Malin - 28 juli 2017 21:45

Så var vi tillbaka i vardagen hemma igen och båda killarna skulle motioneras idag.

Uteritt stod på agendan för båda mina killar, och det kändes lite lagom att mjukstarta efter ett par dagars vila.


Dino och jag red till elskåpet och tillbaka. Skrittade, travade och lite galopp längs väge som var mjuk och fin efter regnet.

Dino passade på att spana på getterna...

 


Nero red jag runt skolan idag. Rullade på i ett lagom tempo och red igenom samtliga gångarter. Kändes fin även han.

Resten av dagen har spenderats i lugn och ro. Skönt att få landa lite hemma efter att ha varit bortrest!

Av Malin - 27 juli 2017 22:45

Flög tidigt även hemåt och var således tillbaka i Sverige innan lunch.

Åt lunch på BroHof på vägen hemåt och väl hemma var det två kattbusar som var såå glada över att mamma var hemma igen.

Åkte även en sväng till mina stora pållisar som verkade ganska nöjda och lugna, ffa var de lyckliga över att få komma in och sova igen efter flertalet nätter utomhus när jag var borta.

Vilodag även idag, men imorgon hoppas jag vara tillbaka på ryggen igen!


Borta bra, men hemma bäst!


 

Av Malin - 26 juli 2017 22:30

Vi fortsätter att njuta av semestern och god mat och ännu godare desserter.

Idag har vi verkligen ätit oss mätta då vi bland annat tog oss an ett chokladfik där vi provade både chokladkaka, chokladmousse, chokladpanacotta och varm choklad....mmmm


     


Det har känt alldeles lagom att ha tre heladagar här i Prag då vi hunnit se allt vi villa se, varit gott om tid att utforska och äta och dricka gott.

Men imorgon åker vi hem, tillbaka till verkligeheten igen!

Av Malin - 25 juli 2017 23:30

Efter en skön natts sömn och en bastant och mycket god frukost var vi idag redo att bege oss ut igen.

Idag planerade vi att vandra via kungliga trädgården och komma upp på höjden för att se Prag ovanifrån, och vilken utsikt. Även idag har maten varit fantastisk!


Sambon har ju merparten av korten i vår systemkamera, så jag har bara tagit lite bilder här och där....

   

Av Malin - 24 juli 2017 22:15

Uj vilken lång dag det blev idag.

Hann sova ett par timmar inatt, men vid 01.45 ringde klockan och vi gick upp, klädde på oss och pussade busbjörnarna hej då innan vi rullade mot Arlanda.

Bil- och flygresan flöt på smidigt och vi var i tid hela vägen. Väl på plats hämtades vi av hotellets chaufför som körde oss direkt till hotellet.

Fick tillgång till rummet omedelbart, och efter lite uppfräschning så var vi redo att ege oss ut för börja utforska Prag.



Lite bilder...

 

Vårt svit...helt makalös i två våningsplan...lyxigt värre!

     


Massor med god mat, både till lunch och middag.. 

 

Mitt första intryck av Prag är en otroligt ren och fin stortstad, verkligen positivt överraskad!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards