Chocolicious

Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Malin - 11 augusti 2016 22:45

Gårdagens lilla äventyr känns rejält i kroppen idag vill jag lova. Kände mig som 80-år när jag kravlade mig upp ur sängen imorse. Men som den sjuksköterka jag är, så vet ju jag att det bara är nyttigt att röra på sig, så musklerna får hjälp på traven att bli av med mjölksyra och spänningar. Så det blev stallet på morgonen och ett dressyrpass med Nero.


Han kändes ganska så mjuk och fin efter gårdagens ritt, och kunde inte känna några spänningar i honom. Vid red ett uppmjukande pass med mycket skolor och övergångar. Skönt att röra på sig både för honom och för mig.


 


Nero har tappat en baksko, men han är inte alls så ömfotad som han var när han var yngre. Så det gick fint att rida på ridbanan. Daniel kunde inte komma förrens till veckan, så det får bli fokus på dressyrjobb under helgen.


Imorgon väntar vilodag för oss båda och sen kör vi vidare.


Har förresten glömt bort att berätta att jag spontanshoppat fyra begagnade hästboxar som vi ska hämta hem i helgen. Drömmer ju vidare om mitt egna stall, och då gäller det att vara uppmärksam och slå till när man hittar något bra! Ska bli så spännande att få komma igång med detta.


Tittat lite på OS-dressyren så här långt, så roligt och inspirerande. Blev lite förtjust i ett pannband som jag såg att Brasiliens ena ekipage hade. Tror det skulle vara snyggt på Nero med ett sådant ganska så svängt pannband...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards